4 modalitati de a umaniza postarile din social media

Cum sa maresti lista cu adrese de email prin reclame YouTube
January 6, 2017
socialmarket.ro
Facebook Live pentru afacerea ta – 6 ponturi
January 6, 2017

4 modalități de a vă personaliza postările din reţelele sociale

Doriţi să aveţi un angajament cu fanii şi urmăritorii afacerii dvs.?

Vă întrebaţi cum poate afacerea dvs. să pară mai umană, mai personalizată?

Implicarea dvs. în social media cât mai autentic posibil vă ajută să vă transformaţi cunoştinţele online în clienţi care simt că vă cunosc personal.

În acest articol veţi descoperi patru modalităţi de a vă personaliza implicarea în social media.

De ce este nevoie de umanizarea/personalizarea conţinutului în social media?

Crearea unor conturi de social media și strângerea de adepți ”fără chip” care nu interacționează cu brand-ul dvs. nu este de ajuns în piață competitivă contemporană. Este nevoie ca urmăritorii dvs. să interacţioneze activ şi continuu cu brandul dvs., să formeze legături emoţionale şi să devină o audienţă formată din clienţi loiali.

Din păcate, multe companii tratează conturile lor de social media mai mult ca pe nişte canale de publicitate decât ca pe nişte instrumente utile pentru crearea unor legături durabile şi oneste cu clienţii.  Ca efect contrar, oamenii s-au învăţat să ignore in mare parte aceste mesaje promoţionale, precum şi conturile care discută numai despre produsele promovate şi deloc despre nevoile reale ale clienţilor.

Gândiți-vă pentru o secundă la conturile personale de social media. Interacționați cu persoane care nu fac altceva decât să se promoveze la foc automat și postează update-uri numai despre afacerea lor? Știm că răspunsul este aproape întotdeauna nu. Veți interacționa cel mai probabil cu oameni reali, care vă transmit emoții, care vă fac să râdeți, care vă fac să vă simțiți ca și cum ați fi prieteni.

            #1: Folosiţi o voce umană, nu una robotică

Vorbăria corporatistă şi postările fade pot construi o imagine nefavorabilă, transformând compania într-una plictisitoare şi lipsită de sentimente. Încercați să creați posturi și tweet-uri care vorbesc publicului într-o voce conversațională, ca şi când aţi discuta la un pahar. Veți descoperi astfel că oamenilor le va fi mult mai uşor să discute cu dvs.

Un bun exemplu este publicaţia alimentară BonAppetit care reuşeşte cu succes să ofere multă personalitate postărilor.

            Sfat util

Vorbiţi ca o persoană reală și nu vă sfiiţi să folosiţi umor, emoticoane şi să fiţi un pic mai relaxaţi când vine vorba de punctuaţie şi de gramatică. Încercați etichetarea (în cazul unor zile speciale) și folosiţi #hashtaguri la modă.

Atâta timp cât aveți standarde clare pentru ceea ce este adecvat să postaţi pe social media, nu ar trebui să aveţi nici o problemă în a folosi un ton de conversaţie obişnuit, iar audienţa dvs. va aprecia această amprentă personală.

            #2: Renunţaţi la postările de tip Eu, Eu, Eu

Anunţaţi (atunci când este adecvat) faptul că un membru al audienţei a realizat ceva remarcabil. Evidențiați poze, postări și alte contribuții ale urmăritorilor dvs. pentru a le arăta acestora că sunteţi interesaţi de mesajele lor. Îi veţi face să se simtă speciali şi îi veţi transforma în promotori ai brandului dvs.

Pentru branduri şi companii, evidenţierea conţinutului generat de utilizator nu doar că vă apropie de audienţa dvs. şi întăreşte legătura emoţională, dar oferă şi o modalitate lipsită de agresivitate de a vă promova produsele şi serviciile.

Sfat util:

Cel mai bine este să alegeți acele postări care demonstrează calitățile produselor sau serviciilor oferite în tipul folosirii lor. De exemplu, dacă folosiți social media pentru a vă promova un brand de îmbrăcăminte, căutați și postați poze cu persoane obișnuite care vă poartă hainele. Este o metodă fantastică de a vă face publicitate prin intermediul publicului. Faceți din contul dvs. de social media unul care să-și celebreze fanii, nu doar propriile știri și realizări.

Acordați întotdeauna credit deplin celui care a făcut pozele și asigurați-vă că respectați toate reglementările care se aplică afacerii dvs. sau marketingului social media.

#3: Ascultați și  răspundeți ca un om obișnuit

Cele mai bune branduri de pe social media știu că, pe lângă a vorbi, trebuie să și asculți. Acest lucru vă permite să rezolvați mai repede problemele și arată clienților că vocile lor sunt auzite și contează.

Sfat util:

Răspundeți reclamațiilor sau afișați laudele la adresa dvs., să fie la vedere, să se vadă că sunteți imparțial. Fiți sincer și încercați să înțelegeți și să rezolvați problemele. În loc de răspunsuri automate și robotice, asigurați-vă că răspundeți cu același ton pe care-l folosesc clienții dvs. ca și cum ar face o persoană reală, arătați că în spatele contului de social media se află un om, nu un robot.

Nu uitați: nu vă temeți de comentarii negative, puneți întrebări și creați mesaje personalizate pentru fiecare persoană care rupe din timpul său pentru a-și exprima opinia despre afacerea dvs. și nu folosiți același mesaj șablon.

#3: Arătați-le și parte amuzantă

Social media pentru mediul de afaceri nu trebuie întotdeauna să fie mereu ceva concentrat doar pe vânzări și obținerea unui avantaj față de concurență. Cel mai bun mod de a forma o legătură reală cu publicul este de a vă deconecta din când în când și să vă arătați și partea amuzantă pe care fiecare om o are, nu trebuie să fiți în permanență rigizi și serioși.

Sfat util:

Încercați să postați ceva amuzant care nu este direct legat de ceea ce faceți și vedeți modul în care oamenii răspund. Una dintre cele mai simple metode a vă face prieteni (și ulterior clienți) este să faceți oamenii să râdă, fie că vorbim de lumea reală, fie cea virtuală.

Concluzii

·         Fii amuzant, fermecător sau oricum altcumva cum considerați că ar fi cel mai bine pentru a evidenția latura umană a afacerii dvs.

·         Discutați despre clienții dvs., vorbiți despre articolele interesante legate de afacerea dvs., spuneți câteva glume din când în când.

·         Creați conținut care generează emoții și aduce oamenii mai aproape de brandul dvs.

·         Puneți întrebări, începeți conversații, alăturați-vă altor conversații, așa cum ați face în lumea reală în încercarea de a vă face noi prieteni.

·         Monitorizați ce spune publicul despre dvs. și răspundeți la ce spune publicul despre dvs. în social media. Dacă vor spune lucruri bune, de ce nu ați vrea să le auziți? Dacă vor spune lucruri rele, trebuie să le aflați pentru a le răspunde și a le schimba percepția.

De asemenea, tratați fiecare dintre clienții dvs. ca pe un prieten apropiat. În cazul în care vă pun o întrebare, răspundeți-le imediat Dacă vedeți ceva ce le-ar plăcea sau vă gândiți la ceva care i-ar face să râdă, împărtășiți-le. În cazul în care fac ceva uimitor, felicitați-i și faceți cunoscut acest lucru (mai ales dacă este un post despre dvs. sau produsele și serviciile dvs.). În cazul în care interacționează cu conținutul dvs., mulțumiți-le și faceți și dvs. același lucru, interacționați cu ei.

sm
sm

Comments are closed.