Cum sa creezi si sa dezvolti un canal de YouTube

4 unelte utile pentru relatia cu clientii in social media
January 3, 2017
Creste-ti afacerea pe Snapchat in 4 pasi
January 5, 2017
socialmarket.ro

 

Cum să creezi și să dezvolți un canal YouTube

 

Acest articol vă va fi de un real folos pentru că vă vom învață tot ceea ce trebuie să știți pentru a pune bazele unui canal YouTube de succes.

Abordarea cea mai bună pentru canalul dvs. YouTube

În cazul în care doriți să construiți un brand în jurul conținutului video pentru a crește numărul de abonați, de vizualizări, de vânzări și, implicit, de conversii, atunci aveți nevoie de o abordare specifică și cu țintă clară

Canalul YouTube este locul care adună la un loc toate videoclipurile dvs. Un canal YouTube se poate concentra pe un anumit subiect, dar nu neapărat. Poate avea în prim-plan o idee, o afacere, o persoană, etc.

Canalul dvs. YouTube ar trebui să fie foarte specific pentru a viza un anumit grup de oameni și pentru a livra conținut de valoarea pentru o nișă anume.

Greșeli comune

            Oamenii fac 3 greșeli mari pe YouTube.

            În primul rând, mulți simt că au nevoie de o echipă de producție și de echipamente sofisticate, dar se poate dezvolta un canal de mare succes cu echipament de bază (telespectatorii YouTube sunt foarte rezonabili cu privire la o calitatea redusă a video-ului, dacă valoarea informațiilor oferite este una mare). Trebuie să primeze calitatea intrinsecă a video-ului.

            În al doilea rând, oamenii nu acordă suficientă atenție titlurilor și miniaturilor videoclipurilor lor. Cel mai mare trafic pe care îl veți obține vine de la videoclipurile similare, sugerate de YouTube, atunci când utilizatorii vizionează alte tipuri de conținut; un titlu ispititor și o miniatură bine aleasă vă vor aduce click-uri. Începeți cu un titlu și o miniatură în minte înainte de a porni filmarea. Acest lucru vă permite să capturați miniatura de care aveți nevoie. De exemplu, un film despre cum să arăți mai bine pe scenă are nevoie de o miniatură care prezintă acest lucru; ar putea fi la fel de simplu ca o imagine a unei mulțimi de oameni cu un prim-plan pe principala atracție de pe scenă. Dacă veți filma video-ul mai întâi și abia apoi vă veți gândi la titlu, atunci secvența de început s-ar putea să nu aibă legătură cu titlul decât după două minute și jumătate, ceea ce este prea târziu, până atunci interesul privitorului se poate evapora și puteți pierde un potențial client.

            Cea de a treia greșeală pe oamenii o fac este că le ia prea mult timp pentru a ajunge la subiect si atrage telespectatorii. Atunci când cineva face clic pe video-ul dvs., aveți maxim 15 secunde la dispoziție pentru a-l atrage de partea dvs., să devină interesat de conținut, să fie convins că va primi exact ceea ce crede că va primi în urma titlului și miniaturii.  

Strategia pentru canalul dvs.

Este important să vă cunoașteți publicul țintă și să fiți clari in ceea ce priveste conținutul și valoarea pe care vă propuneți să o livrați. Înainte ca oamenii să vă consume conținutul, ei vor să știe dacă le este potrivit și de ce ar trebui să fie interesați de acest conținut. Pentru a vă atrage spectatorii încă din primele secunde, adresați-vă acestora prin evidențierea calității conținutului, faceți un mic branding de început și prezentați-vă. Apoi livrați conținutul de valoare pe care l-ați promis.

Cum să vă personalizați canalul

Gândiți-vă la configurarea canalului ca la deschiderea unui restaurant. Este necesar să-l configurați astfel încât odată ce oamenii descoperă canalul, vor rămâne aici, vor viziona clipuri video, se vor abona și vor deveni parte a comunității dvs.

Începeți cu imaginea de antet în partea de sus a canalului. Cei mai mulți oameni nu realizează treaba asta, dar dacă vă uitați la YouTube Analytics la categoria Abonați, veți vedea că majoritatea oamenilor se abonează făcând clic pe butonul roșu Abonați-vă aflat sub imaginea antet spre deosebire de butonul de abonare de sub fiecare videoclip (pentru fiecare persoană care se abonează folosind butonul de la unul din clipuri, există până la 400 de abonați care fac asta din partea frontală a canalului).

În antet încercați să comunicați cât mai vizual posibil valoarea la care trebuie să se aștepte publicul țintă prin urmărirea canalului dvs. Deși puteți pune text pe imagine, cei mai mulți oameni doar vor arunca o privire și nu vor acorda o mare atenție, trecând mai departe. Antetul își modifică mărimea în funcție de dispozitivul cu ajutorul căruia este accesat canalul (desktop, mobil, tabletă). Pentru a fi sigur că antetul arată bine în toate variantele, descărcați un șablon din secțiunea de Ajutor Google care prezintă regulile privitoare la ce apare în antet pentru fiecare tip de dispozitiv.

Următorul element asupra căruia trebuie să vă concentrați este trailerul canalului. Acesta trebuie să transmită esența canalului dvs. mai în detaliu (durata recomandată este între 30 și 45 de secunde). Captați publicul încă de la început cu un salut și apoi prezentați rapid ce aveți de oferit inclusiv câteva exemple relevante. La final, încheiați cu un apel hotărât la abonare.

Ar trebui să prezentați drept trailer cel mai bun videoclip? Categoric nu! Oamenii sunt în partea frontală a canalului, pe prima pagină, deoarece ei se gândesc la abonare. Luând unul dintre cele mai bune videoclipuri și folosindu-l drept trailer, ați putea ajuta la conturarea unei idei destul de bune cu privire la conținutul canalului, dar dacă oamenii sunt acolo pentru prima dată și simt că vorbiți cu ei, efectul este mult mai puternic. În schimb, produceți trailerul în același stil ca și videoclipurile. Setați așteptările privitorului cu privire la calitatea conținutului și fiți consistent în materialul pe care îl veți livra și mențineți-vă același stil.

O altă zonă căreia trebuie să îi acordați importanță este cea de playlist-uri de sub trailer; acestea sunt exemple pentru abonații potențiali.

Deși de mare ajutor pentru a crea o ordine în videoclipurile dvs., pentru a imprima o omogenitate acestora, listele de redare au ca scop primordial încurajarea oamenilor de a începe să urmărească un clip și apoi încă alte câteva. Încercați ca majoritatea listelor de redare sau măcar cele principale să aibă un număr redus de clipuri, șapte-opt, astfel încât să fie cât mai ușor pentru cineva să le vizioneze în totalitate.

La fel ca și clipurile video, fiecare listă de redare are propriile sale informații, titluri și descrieri care le separă de celelalte liste de redare și le fac unice, prin urmare, trebuie să acordați o mare atenție la  optimizarea acestor informații.

Cu toate că puteți avea până la 200 de liste de redare pe un canal, ar trebui să afișați maxim opt liste de redare pe prima pagină. Scopul nu este de a arăta fiecare videoclip în partea frontală a canalului ci acela de a dirija oamenii de la antet la trailerul canalului și apoi la listele de redare. Trebuie să asigurați o experiență plăcută privitorilor pentru a-i convinge de valoarea conținutului propus și pentru a-i determina să se aboneze.

Playlist-urile de pe partea frontală a canalului dvs. ar trebui să fie optimizate pentru a converti un neabonat într-un abonat. Puteți oferi link-uri către alte liste de redare chiar în descriere, prin tweet-uri sau cu ajutorul Facebook. Puteți chiar să setați listele de redare să se organizeze singure alfabetic, cronologic, după tag-uri sau alte caracteristici. 

Obținerea de abonați

            Există câteva modalități importante de a obține abonați.

            O modalitate este prin colaborarea cu proprietarii altor canale asemănătoare cu al dvs., care vizează același public și care au deja o audiență bine formată.

            Trebuie să vă gândiți “Unde este audiența mea și la cine altcineva o pot găsi?”

            De exemplu, dacă aveți o băutură energizantă nu colaborați numai cu canale asemănătoare care au exact același subiect, ci trebuie să luați în considerare și canale care au ca subiect sănătatea corporală, fitness-ul, de ce nu, chiar jocurile video.

            Pentru a colabora, pur și simplu încercați să faceți un clip comun cu alte persoane care dețin canale cu subiect similar. Sau faceți un clip pe canalul dvs. care să vă promoveze partenerul simultan cu reciproca, partenerul dvs. va încărca același lucru (un clip care să vă promoveze pe dvs.) pe canalul său astfel încât promovarea să lucreze în ambele sensuri.

            Avantajul este că astfel veți construiți relații cu alți creatori de conținut cu care veți împărți audiența.

            Sursa principala care vă va genera trafic va veni din clipuri similare. Oamenii vor da click pe un clip chiar dacă nu au auzit vreodată de dvs. doar dacă vor considera că titlul și miniatura sunt atractive și le promit un conținut de valoare.

Ca rezultat, veți obține timp de vizualizare (durata de timp pe care oamenii o petrec urmărind videoclipurile dvs.), efectul benefic fiind că aceste videoclipuri încep să fie clasate mai bine, ceea ce înseamnă că vor ajunge în vederile unui număr mai mare de oameni.

Începeți să vă gândiți la noi modalități de pe urma cărora puteți profita de acest conținut asociat.

Găsiți videoclipuri care au mai mult de 10 milioane de vizualizări și dați-vă seama cum să obțineți de trafic de pe urma lor.

Pentru a vă crește cu adevărat audiența trebuie să faceți patru lucruri vitale.

În primul rând, oferiți conținut de valoare telespectatorilor dvs.

În al doilea rând, faceți acest lucru în mod constant.

În al treilea rând, cereți oamenilor să se aboneze.

În al patrulea rând, spuneți telespectatorilor de ce ar trebui să se aboneze. Acest punct este important, deoarece telespectatorii YouTube activi primesc în permanență cereri de subscriere, de aceea trebuie să vă asigurați că nu vor ignora cererea dvs.

Abonații sunt, de asemenea, importanți din punct de vedere SEO, pentru că afacerea dvs. are cu atât mai mult potențial cu cât mai multe persoane vă urmăresc videoclipurile. O durată mai mare de vizionare este un semnal pozitiv pentru modul în care sunt clasate clipurile.

Descoperirea începutului de an 2017: RIPL

            Ripl este o aplicație mobilă care creează imagini, video, capturi și text în mișcare. Este diferită de alte aplicații în sensul că vă permite să faceți cu ușurință o grafică aflată în mișcare.

            Cu Ripl puteți avea chiar și un text care face zoom spre dumneavoastră. Ripl este gratuit, dar puteți obține o versiune profesionistă pentru $9,99 pe lună, ceea ce vă permite să eliminați watermark-ul lor.

            Puteți adăuga, de asemenea, propriul watermark și brand sau puteți avea acces la alte șabloane de desene sau modele. Acest lucru va face din canalul dvs. unul foarte cool prin prisma efectelor pe care le puteți genera.

            PS: Ripl este în valabil numai pentru platforma iOS, dar se află pe listă de așteptare și pentru Android.

sm
sm

Comments are closed.